wtorek, 24 kwietnia 2018

#17 Znajdź mnie - J.S. Monroe


#17 Znajdź mnie - J.S Monroe
  • tytuł oryginału - Find Me
  • data wydania -4 kwietnia 2018
  • ISBN - 9788328050624
  • liczba stron  -448





Czasem widzimy tylko to, co chcemy zobaczyć. Czasem to, co widzimy, zmienia nasze spojrzenie na świat.

Rosa, dziewczyna Jara Costello, popełniła samobójstwo, kiedy oboje studiowali w Cambridge. Nie ma dnia, żeby Jar o niej nie myślał. Minęło pięć lat, ale mężczyzna nadal obsesyjnie podejrzewa, że Rosa – jego jedyna miłość – żyje. Dręczą go wizje dziewczyny, zaskakująco realistyczne i pojawiające się w nieoczekiwanych miejscach. Jego terapeuta twierdzi, że to halucynacje pożałobne. Po odnalezieniu jej pamiętnika podejmuje rozpaczliwe działania, by zrozumieć okoliczności jej śmierci. Im głębiej zanurza się w sprawę, tym bardziej czuje się zagubiony. Trafia do mrocznego półświatka, gdzie nic nie jest tym, czym się wydaje i nikomu nie można ufać, trafia w sam środek szeroko zakrojonej intrygi, która zmienia wszystko wokół niego raz na zawsze.





Co mam do powiedzenia na temat tej pozycji ?!
Znajdź mnie - to idealny tytuł książki co do jej treści , autor wiedział co robił.


Bohaterowie w tej książce są wyśmienicie przedstawieni , ani jedna osoba nie doprowadzała mnie do szału . Opisy są jasne , proste  i zróżnicowane .

Początek tej książki jest sugestywnie przewidujący , same opisy nas nakierowują na dany tok myślenia i idziemy tym tropem , który autor nam nadał .
Natomiast to jest wielki błąd ! Czytając dalej momentalnie zmieniamy punkt widzenia i to co dla nas było oczywiste zostaje zagadką ?!  Czytamy ją z zapartym tchem . Można było by powiedzieć że ta książka jest świetnym kryminałem robiącym nam żelki z mózgu .
Ale autor zadbał o nas i są wstawione sugestie psychologiczne które w innych przypadkach przeszkadzałyby , a tu nadają tej książce na wartości i dzięki nim nie jest nam prosto czytając przewidzieć co się stanie . One wprowadzają pozytywne zawirowania , autor daje nam przeróżne tropy a my jak te ćmy idziemy za nimi , wpadając w pułapkę czytelniczą .



Tyle wam mogłam zdradzić o samej fabule .
Książka w moim odczuciu jest bardzo dobrą książką którą się czyta jednym tchem .
I zaliczam ją do nie wielkiego grona książek które wprowadziły mnie w zachwyt , bo osoba czytająca taką typu literaturę i pochłaniając książki już wie kiedy może się czegoś domyślać i wie jak się rozwiąże cała akcja . W tym przypadku nie wiedziałam co będzie na końcu a samo zakończenie bardzo mnie zaskoczyło .

Ja tę pozycję jak najbardziej mogę polecić , i wydaje mi się że każdy powinien przeczytać książkę .




Moja ocena 9/10 


Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu WAB 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz